הטיפים של צבי ויליגר לשמירה על טריות המזון

אוכל

הטיפים של צבי ויליגר לשמירה על טריות המזון

רוב המזונות וחומרי הגלם שמהם אנחנו מפיקים מאכלים מגיעים אלינו כשהם מוכנים לשהות ממושכת יחסית במקרר או במטבח בטרם נשתמש בהם – בין אם מדובר במזון מן החי, בין אם מהצומח ובין אם מעובד, בכל מקרה תהליך הייצור מתייחס גם לשימור המזון לאורך זמן רב ככל האפשר. מצד שני, "זמן רב ככל האפשר" אין פירושו "לנצח", ומאחר שאף אחד לא אוהב לזרוק אוכל שיכול היה ליהנות ממנו, הנה מספר טיפים לשמירה טובה במיוחד על טריות מזונות שונים – טיפים שסיפק צבי ויליגר ("וילי פוד"), מי שמרבית חייו הבוגרים עוסק בייבוא מוצרי מזון לארץ ועוד קודם לכן כילד גדל אל תוך עולם זה שכן אביו אלכסנדר היה בעל מכולת משגשגת ואחד מראשוני יבואני המזון בישראל.

איך שומר צבי ויליגר על פירות וירקות?

אוכל

פירות וירקות הם המרכיב החשוב ביותר בתזונה שלנו, ועל כן חשוב להקדיש תשומת לב לאחסונם.
את מגירות הפירות והירקות במקרר ממליץ צבי ויליגר לרפד בנייר עיתון שמסייע ליצור סביבה אופטימלית עבורם. חשוב להפריד בין הפירות לירקות, שכן הראשונים מפרישים גז בשם אתילן שעלול לגרום להבשלה מואצת של הירקות ולריקבון. עגבניות כדאי לשמור בטמפרטורת החדר ולא במקרר, וכדי להגן על הבננות רצוי להפריד אותן זו מזו ומהאשכול, לעטוף את הראש של כל אחת מהן בעזרת ניילון נצמד. טיפ נוסף של צבי ויליגר הוא לא לשטוף את הירקות בטרם הכנסתם למקרר, שכן המים עלולים להוביל להתפתחות בקטריות ולריקבון בטרם עת. תפוחי אדמה אין לאחסן בסמוך לבצל, ופטריות כדאי לשמור בשקית נייר ולא בניילון.

זהירות – לא למאכל!

ישנם מקרים שבהם מזון לא טרי הוא לא קצת פחות טעים אלא עלול להזיק לבריאותנו, ובמקרים כאלה היא כמובן להשליך את המוצר לפח, עם כל הצער שבדבר.

כך למשל ביצים סדוקות פסולות למאכל, ובאופן כללי תמיד כדאי לוודא שהביצה טריה לפני שימוש בה (טיפ פשוט של צבי ויליגר הוא להניח אותה בקערת מים: אם היא צפה – זרקו אותה). תפוחי אדמה עם כתמים ירוקים על הקליפה מכילים חומר מסוכן בשם סולנין, ואי אפשר להיפטר ממנו ע"י חיתוך החלקים המוכתמים אלא יש לוותר על תפוח האדמה כולו.
בנוסף חשוב לגלות זהירות כפולה ומכופלת עם בשר ודגים, לבחון בקפידה את הריח והצבע שלהם ובכל מקרה מומלץ לא להשתמש בהם לאחר מועד התפוגה הרשמי.

טיפים נוספים

* קוביית סוכר לצד הגבינה הצהובה תמשוך אליה את הלחות ותמנע התפתחות עובש בגבינה.
* לחם ש"התעייף" ניתן לרענן באמצעות שפשוף קוביית קרח עליו ואז אפייה בחום נמוך במשך 10-12 דקות.
* סידור המקרר כך שהמוצרים הישנים יחסית יהיו בחלק הקדמי תבטיח שלא נשכח אותם ובסופו של דבר ניאלץ לזרוק אותם. באופן כללי כדאי למיין את כל הדברים במקרר לפחות פעם פעמיים בחודש ולזרוק את כל מה שהתקלקל – כך נמנע עומס יתר על המקרר ונשמור על טריותם של פריטי המזון האחרים.

Back To Top
דילוג לתוכן