גינה במרפסת 12 מטר – יש חיה כזאת!

גינה במרפסת בבית

גינה במרפסת 12 מטר – יש חיה כזאת!

אם אתם גרים בדירה, אך תמיד חלמתם על גינה יפה וירוקה שתעלה לכם חיוך רחב על הפנים בכל פעם שתצאו אליה – תוכלו להגשים את החלום הזה אפילו במרפסת הקטנה שלכם! הקמת גינה במרפסת שלכם לא רק תשדרג את מראה הדירה ואת איכות חייכם, אלא היא גם חוויה מהנה בפני עצמה. סיכמנו עבורכם את כל הנקודות החשובות שצריך לדעת בשביל שתוכלו גם אתם להקים את גינת החלומות במרפסת שלכם!

תכנון הגינה:

לפני שמתחילים, השלב החשוב ביותר הוא תכנון הגינה. נסו לחשוב איך אתם רוצים שהגינה שלכם תראה, מה אתם מתכננים לעשות בה, ומה החלל במפרסת שלכם מאפשר.

מרפסות בגודל של 10 מטרים ומעלה יכולות להפוך לגינות מדהימות ביופיין, אך הכל תלוי בתכנון הראשוני שלכם ובכמה אתם מוכנים להשקיע.

שמש וצל:

אלמנט קריטי בגידול צמחים הוא כמות השמש והצל שהמרפסת שלכם מקבלת. בדקו את כיוון המרפסת שלכם ביחס לשמש, ואילו אזורים מוארים יותר ומוארים פחות. על סמך זה, תוכלו לדעת אילו צמחים מתאימים לכם והאם והיכן להוסיף הצללות נוספות.

בחירת צמחייה:

אז איזה צמחים אפשר בעצם לשתול במרפסת? בגדול – כל מה שתרצו! נכון, אולי לא תוכלו לשתול עצי ברוש או פיקוס גבוהים, אבל עצי פרי שימושיים ויפים כמו עצי לימון, תפוז סיני ואפילו עצי זית יכולים לגדול ולשגשג יפה בתוך עציצים גדולים. עם זאת, קחו בחשבון שעצים שגדלים בתוך עציצים בדרך כלל חיים פחות זמן מעצים השתולים באדמה, אך עם טיפול נכון גם הם יוכלו להגיע לעשר שנים ואף יותר!

חוץ מעצים, יש עוד המון צמחים מטפסים, שיחים, פרחים וירקות שתוכלו לשתול במרפסת שלכם, אך שימו לב שאתם בודקים כמה מים, שמש וטיפול הם דורשים לפני שאתם בוחרים, כך שתשתלו רק את מה שמתאים לכם. כמו כן, מומלץ לברר מה גודל העציצים והכדים האידיאלי עבור אותם צמחים והאם אם יכנסו לכם במרפסת.

דשא סינטטי:

אומנם אי אפשר לגדל דשא אמיתי על רצפה של מרפסת, אך התקנת דשא סינטטי יכניס חיים חדשים ויאפשר גם לכם לראות ירוק בעיניים וכל זה בלי לסבול ממזיקים ולהזמין מדבירים על בסיס קבוע.

השקיה ותחזוקה:

מערכות ההשקיה המותקנות בגינות מרפסת אינן שונות ממערכות השקיה של גינות רגילות. עם זאת, האדמה ששמים בעציצים שונה במקצת מהאדמה רגילה בכך שהיא סופחת מים יותר טוב. מדובר למעשה ביתרון עבורכם – כיוון שתצטרכו להשקות פחות.

פינת ישיבה:

שום גינה לא תהיה שלמה בלי מקום שתוכלו לשבת בו ולהנות ממנה. הגדירו מראש מקום המיועד לפינת ישיבה בהתאם בגודל שיתאים לתכנון שלכם. אם אתם מתכננים להשתמש בגינה שלכם בשביל לשתות קפה בבוקר, שולחן קטן וכמה כסאות יספיקו, אך אם אתם מתכננים לארח, מן הסתם שתצטרכו להקצות לכך מקום רב יותר.

מחפשים גינה למפרסת? בקרו באתר הראשון בגינון בקישור

Back To Top
דילוג לתוכן